A materia Promoción de Estilos de Vida Saudables foi adoptada polo CEIP Plurilingüe de Tirán para cubrir a hora semanal de libre configuración autonómica, que contempla a LOMCE para 4º e 6º de Educación Primaria. Constitúe un aspecto fundamental na posta en marcha do Proxecto Deportivo de Centro.
O currículo de Promoción de Estilos de Vida
Saudables ten como finalidade abordar a prevención dos efectos negativos da
inactividade física e da dieta desequilibrada, tratando de proporcionarlle ao
alumnado unha serie de competencias que lle permitan, desde a práctica, adquirir
e instaurar un estilo de vida saudable e que este se manteña no tempo.
O currículo divídese en dous bloques de contidos:
"Actividade física e saúde" e "Alimentación para a saúde".
Esta distribución non determina métodos nin organizacións concretas; soamente
responde a unha forma coherente de presentar os contidos, deixando liberdade ao
profesorado para a súa concreción curricular e a súa temporalización, adaptando
a metodoloxía máis adecuada ás características tanto do grupo de alumnos e
alumnas como dos propios contidos. Con todo, dada a importancia que para a
instauración dun hábito ten a súa práctica frecuente, é importante favorecer
unha metodoloxía que se fundamente na aprendizaxe a través da práctica, o
traballo en equipo e o desenvolvemento de proxectos.
O bloque de contidos "Actividade física e
saúde" está centrado no coñecemento dos efectos positivos sobre a saúde de
levar unha vida activa, e débelle permitir ao alumnado avaliar de forma básica
o seu nivel de actividade física, aplicando métodos sinxelos e as novas
tecnoloxías, á vez que deseña e pon en práctica un plan de intervención e
promoción dun estilo de vida activo tanto para el mesmo como para as persoas do
seu contorno, con especial atención á familia. Ademais, aborda de maneira
sinxela o traballo no ámbito socioemocional de estratexias que lle permitan
evitar os hábitos tóxicos relacionados coa actividade física (sedentarismo,
lecer excesivo a través de pantallas, etc.). Este bloque de contidos procura, a
través da práctica de actividade física e o traballo por proxectos, que o
alumnado poida afianzar as ferramentas e os coñecementos necesarios para
definir e pór en práctica o seu propio estilo de vida saudable.
O bloque de "Alimentación para a saúde"
busca que o alumnado adquira as competencias necesarias para instaurar uns
hábitos de alimentación e hidratación saudables que lle permitan o cumprimento
das recomendacións científicas para a súa idade, o seu sexo e a súa actividade
física diaria. A través do coñecemento dos alimentos e das bebidas, así como
das súas proporcións máis adecuadas ás súas propias características e demandas
enerxéticas, o alumnado debe aprender a avaliar de forma sinxela a súa
inxestión e a instaurar un estilo de vida saudable a través da elaboración e a
posta en marcha de dietas equilibradas, partindo de patróns alimentarios
saudables, como as dietas atlántica e mediterránea. Procúrase tamén o
desenvolvemento da capacidade crítica na compra de alimentos e bebidas, dotando
de ferramentas que permitan facer unha análise crítica das etiquetas
nutricionais. No ámbito socioemocional, trátase de dotar o alumnado das
ferramentas básicas para se enfrontar con éxito ao perigo de adquirir hábitos
tóxicos para a súa saúde (alcohol, tabaco, drogas, etc.).